چند قانون، بلا نسبت شما
همراه 16
من اگر ما نشوم، تنهایم... پاتوق دوره 16 دبیرستان احسان
نگارش در تاريخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:, توسط همراه 16

 - قانون گاو:

حتماً میدانید که بارزترین خصوصیت گاو چیست! ها؟! نمیدونید؟! گاو سرشو میندازه پایین و کار خودشو میکنه. به کسی هم کاری نداره. البته گاوی که ما در موردش صحبت میکنیم شاخ نمیزنه؛ چون بهترین شاخ زن ها رفتن تو میدون گاوباز ها و البته نابود شدن!
وقتی میخواید از در اداری وارد شید یا از اون یکی راه پله برید، بهترین کار اینه که پایینو نگاه کنی و راه خودتو بگیری و بدون این که به کسی یا چیزی توجه کنی بری هر جا که میخوای. حالا اگه مردد باشی و هی اینور و اونور رو نگاه کنی و یا از آقا خانی بپرسی که «میتونم رد شم؟» حتّی اگه مشکلی هم وجود نداشته باشه، برای اینکه بگه چیزی از مدیر کم نداره جلوت در میاد و میگه از اونور! این قانون در جاهایی مثل مدرسه ی ما که قوانین مسخره دارن، خیلی به کار میاد.
- قانون سگ:
فرض کنید شما یک تکه گوشت دارید و یک سگ وحشی میخواد به شما حمله کنه. اگه کل گوشت رو یه جا بندازین جلوش، سریع تمومش میکنه و پاچتونو میگیره. کار عاقلانه اینه که گوشت رو تکه تکه بهش بدین تا به یه جای امن برسین.
امسال هم هر معلم برای هر هفته حداقل 100 تا تست میده. تکلیف زیاد هم مثل سگ وحشی میمونه. اگه شما تمام تکلیف رو بذارین برای روز آخر (همه ی گوشت رو یک جا بهش بدین)، بهتون حمله میکنه و دهنتون رو سرویس! ولی اگه تکلیف رو تقسیم کنید و مثلاً روزی 20 تا تست از اون درس بزنین، هم بهره وریتون زیاد میشه و هم تکلیفی که انجام میدین تأثیر بیشتری میذاره. (البته همونطور که احتمالاً همتون فهمیدین، این استدلال یه کم بیشتر از یه کم، مغالطه داره. ولی حرف اصلی همون تقسیم تکالیفه.)
- قانون خر:
هرگاه خری در یک رأس مثلث و غذا در رأس دیگر آن باشد، خر همیشه مسیری رو طی میکنه که شامل یک ضلعه (مسیر کوتاهتر). این همون قضیه ی حماریه که در سال های تحصیل با اون آشنا شدین؛ امّا حتماً این سؤال واسه شما هم پیش اومده که خر مگه مظهر «خریّت» نیست؟! پس چرا از راه کوتاهتر میره؟! احسنت. دقیقاً این قضیه هم میخواد بگه که فقط یک «خر» مسیر کوتاهتر رو انتخاب میکنه!

منظورم رو نفهمیدین؟! خب معلومه دیگه! مثلاً راه کوتاهتر اینه که کپ بزنی یا از تهش بنویسی. خب خری دیگه! (البته بلا نسبت شما!)


نظرات شما عزیزان:

معلم سابق!
ساعت16:44---19 شهريور 1390
باريكلا! خيلي خوب بود.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: